ویدئو وال

ویدئو وال چیست؟

 

 

ویدئو وال (Video Wall)

امروزه کلیه مراکز اداری ، تفریحی و اقتصادی (دولتی و خصوصی) برای ارائه خدمات بهتر و جلب رضایت مشتری در رقابتی روز افزون با یکدیگر می‌باشند . در این راستا اطلاع‌ رسانی به مشتری از طریق روشهای نوین از اهمیت ویژه ای برخوردار است . در کشورهای پیشرفته ، مشتریان روزانه با تعداد زیادی از نمایشگرهای تصویری احاطه می‌شوند و سیستم‌های اطلاع‌ رسانی دیجیتال جایگزین سیستم‌های سنتی (پوسترها ، بروشورها و اعلامیه‌های چاپ شده و …) شده‌اند . با فراگیر شدن سیستمهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی دیجیتال ، نیاز به نمایشگرهایی که توانایی استفاده در مکانهای عمومی ، تجاری و صنعتی را داشته باشند به سرعت در بین استفاده کنندگان احساس شد . با توجه به اینکه تلویزیونهای خانگی و معمولی توانایی کار در چنین محیط هایی را برای مدت طولانی ندارند ، برند های شاخص تولید کننده سیستمهای تصویری مبادرت به طراحی و ساخت نمایشگرهای نسل جدید یا ویدئو وال نموده‌ اند .

ویدئو وال (VIDEO WALL ) یک سیستم نمایش عریض صنعتی و یکپارچه با کار کرد ۲۴ ساعت و هفت روز هفته در ۳۶۵ روز سال با قابلیت پخش تعداد زیادی از ورودیهای ویدئویی در فرمت های مختلف می باشد . نرم افزار کاملا فارسی ویدئو وال امکان تعریف پنجره های متعدد در سایز و موقعیت های دلخواه را برای نمایش همزمان ورودی های مختلف فراهم می نماید . واسط گرافیکی کاربری نرم افزار (کنترلر ویدئو وال) امکان دسترسی سریع و آسان ورودی ها و مدیریت منعطف تصاویر را میسر می سازد.

 کاربرد های ویدئو وال :

 سیستمهای چند منظوره ( Multi Surveillance Systems ) :

۱ – مورد استفاده در کلیه سازمانها و ارگانها

۲ – مراکز کنترل شهری (کنترل ترافیک ، مدیریت بحران ، نیروگاهها ، مراکز اورژانس ، شهرداریها ، استانداریها ، فرمانداریها ، مراکز آتش نشانی ، مراکز پلیس ، اتاقهای مانیتورینگ ، اتاق های دیسپاچینگ ، برجهای مخابراتی ، صدا و سیما و …)

۳ – اتاق کنترل مراکز صنعتی (خطوط تولید کارخانجات ، نیروگاه ها ، سدهای آبی و …)

۴ –   اتاقهای فرمان ( نفت ، گاز ، برق ، مخابرات ، آب و فاضلاب ، پتروشیمی و …)

۵ – استودیو ها ی پخش تلویزیونی ، اتاق های مانیتورینگ و Broadcasting و …

۶ – مراکز نظارتی و حفاظتی (کنترل دوربین های مداربسته و مانیتورینگ مجتمع های تجاری و مسکونی بزرگ و …)

۷ – مراکز نظامی ، ستادهای فرماندهی ، کنترل مراکز حساس ، زندانها ، پادگانها و …

۸ – فرودگاهها ، ایستگاهای راه آهن ، پایانه های مسافربری و … ( به منظور تبلیغات ، اطلاع رسانی ، اتاق کنترل ، اعلام مسیر ، اطلاعات و زمان حرکت و …)

۹ – مراکز پایانه درون شهری ، مترو ، اتوبوسرانی ، تاکسیرانی و … ( به منظور تبلیغات ،اطلاع رسانی ، اتاق کنترل ، اعلام مسیر ، اطلاعات و زمان حرکت و …)

موارد استفاده تبلیغاتی و اطلاع رسانی :

۱ – مجتمع های تجاری ، فروشگاهها و مراکز خرید ، رستورانها و کافی شاپ ها ، دفاتر ارتباطی (به منظور تبلیغات اجناس و خدمات)

۲- سالنهای کنفرانس ،ویدئو کنفرانس ،نمایشگاههای بین المللی،لابی سینماها و تئاترها،سالنهای آمفی تئاتر ،همایش و اجتماعات و..

۳ – بیلبوردها ، تابلوهای تبلیغاتی ، بردهای خبر رسانی و اطلاع رسانی و …

۴ – محل برگزاری کنسرت ها و سالنهای موسیقی ، تالارهای عروسی و پذیرایی ، باغسراها و …

۵ – بیمارستانها ، مراکز درمانی ، مراکز پزشکی ، آزمایشگاهها ، رادیولوژیها ، داروخانه ها ، ایستگاههای پرستاری (اطلاع رسانی و نوبت دهی) و …

۶ – استادیومها ، مراکز ورزشی ، تفریحی ، فرهنگی ، باشگاهها و پارکها و …

۷ – بانکها و موسسات مالی ، صرافی ها ، دفاتر بورس ، طلافروشی ها (به منظور اطلاع‌رسانی خدمات و تسهیلات بانکی به مشتریان ، اتصال به سیستم نوبت‌دهی و صف بانکی ، آخرین قیمت طلا ،ارز ، سهام و …)

۸ – موزه ها و مراکز اسناد ، مراکز تاریخی ، باستانی و گردشگری ، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی ، کتابخانه ها و …

۹- آژانسهای مسافرتی و گردشگری ( به منظور اطلاع ‌رسانی جدیدترین خدمات و تسهیلات به مشتریان ، وضعیت آب و هوا ، ترافیک ، اماکن تجاری ، تاریخی و تفریحی ، اطلاع‌ رسانی از آخرین اخبار و مقالات و …)

۱۰ – هتلها ،دانشگاهها و مراکز آموزشی ، مراکز خدماتی ،سالنهای انتظار ، اماکن مذهبی ،فرهنگسراها ، رسانه ها و مطبوعات،شرکتها و …

۱۱- جذب مشتری به درون مراکز تجاری با استفاده از کلیپ های تبلیغاتی برند های معروف و ..

دلایل و ویژگیهای فنی استفاده از نمایشگرهای صنعتی یا ویدئو وال (Video Wall) :

۱- میزان کارکرد مداوم ، ۲۴ ساعت و هفت روز هفته در مقابل میزان کارکرد پایین در تلویزیونهای خانگی (۱۰ تا ۱۲ ساعت در روز)

۲- طراحی کلاسیک برای محیط های تجاری

۳- عدم ثبت تصاویر بر روی صفحه نمایش در هنگام پخش تصویر ثابت به مدت طولانی

۴- قابلیت چیدمان منظم ماتریسی (افقی و عمودی) و یا غیر منظم و توانایی چیدمان نمایشگرها تا ۱۶۰۰ اینچ

۵- عمر مفید ۵۰۰۰۰ ساعت مستمر برای پنل تجاری در مقابل عمر مفید ۱۵۰۰۰ ساعت پنل خانگی

۶- روشنایی بالاتر تصاویر نسبت به تلویزیون خانگی (تا ۲۰۰۰ Nit)

۷- صرفه جویی در مصرف انرژی (۳۰% صرفه جویی با استفاده از تکنولوژی Saving Smart Energy )

۸- مقاوم در محیط های تجاری و صنعتی (مقاوم در برابر نور مستقیم ،گرد و غبار ، گرما و حرارت تا ۱۱۰ درجه)

۹- قابلیت قفل شدن تنظیمات نمایشگرها بمنظور عدم تغییر توسط عموم

۱۰ – قابلیت پخش تصاویر آنلاین

۱۱ – قابلیت تاچ اسکرین (صفحات لمسی)

۱۲- قابلیت کنترل با تبلت و گوشیهای اسمارت فون

۱۳- استفاده از پنلهای IPS

۱۴ – زاویه دید گسترده (۱۷۸ × ۱۷۸)

۱۵– زمان پاسخگویی سریع در نمایش تصاویر (۸ میلی ثانیه)

۱۶ – مقاوم در برابر ضربه نسبت به تلویزیون‌های خانگی

۱۷ – قابلیت کاربری بسیار ساده همراه با کنترل بی سیم

۱۸ – توانایی نمایش یک یا چند پارچه تصاویر

۱۹ – دارای نرم افزارهای مدیریت همزمان ورودیها و خروجی های مختلف با تعدد پنجره ها و چیدمان متنوع تصاویر

۲۰ – رزولوشن بسیار بالا (قابلیت پخش تصاویر با کیفیت بالاتر از فول اچ دی (Full HD) به صورت ۴K و ۸K

۲۱ – قابلیت نصب نمایشگر ها بر روی سطوح تخت ، منحنی و زاویه دار به شکل مکعب یا استوانه

۲۲ – امکان اتصال به انواع دستگاههای پخش ؛ کامپیوتر و لپ تاپ و …

۲۳ – دارای ورودی های , RS232 , Composite , Component , VGA , Firewire , HDMI , DVI , LANUSB2 & 3 RGB , تا ۳۲ ورودی در هر یونیت

۲۴ – قابلیت پخش تصاویر ضبط شده با فرمتهای Avi,Mp4,Dvix,Vcd/Dvd,Mov,Dat و Mkv

۲۵ – طول عمر زیاد و مصرف کم

۲۶ – کالیبراسیون از طریق شبکه LAN

۲۷ – لبه (بزل) بسیار باریک (حداقل فاصله بین دو نمایشگر ۳٫۵ میلیمتر)

۲۸ – قابلیت کنترل از راه دور

۲۹- کاهش مصرف توان و کاهش حرارت تولیدی با استفاده از چراغ هایLED در پنل

۳۰ – استفاده از فن داخلی و جلوگیری از افزایش داخلی دمای سیستم

۳۱ – کیفیت بالای پخش و میزان روشنایی و کنتراست بالای صفحه نمایش (میزان روشنایی به طور متوسط ۱٫۵ برابر صفحات تلویزیون)

دیجیتال ساینج چیست ؟

 

 

دیجیتال ساینیج ( Digital Signage)

عبارت ساینیج (signage) در مفهوم کلی به معنای اطلاع رسانی دیداری و معمولاً از طریق بوردها و تابلوها می باشد. به عبارت دیگر ،کلیه تابلوهای اطلاع رسانی را که دارای پیغام هایی برای بازدیدکنندگان هستند می توان ساینیج (signage) نامید. به این ترتیب، دیجیتال ساینیج “Digital Signage”  عبارت است از یک سیستم ترکیبی متشکل از سخت افزارها و نرم افزارهای تخصصی که امکان نمایش طیف گسترده ای از اطلاعات را با کاربری های متنوع در بستر شبکه فراهم می نماید.
امروزه فناوری دیجیتال ساینیج “Digital Signage” در جهان به عنوان ابزار بسیار نیرومند تبلیغاتی و اطلاع رسانی در اختیار بشر قرار گرفته است.

دیجیتال ساینج  ( Digital Signage)  چیست ؟

صفحه نمایش دیجیتالی نوعی صفحه نمایش الکتریکی است که اطلاعات ، برنامه‌های تلویزیونی ، منوها، تبلیغات و دیگر پیغام‌ها را می‌توان از این طریق نمایش داد . علائم و نشان‌های دیجیتالی مثل ال‌ئی‌دی (LED) ، ال‌سی‌دی (LCD) ، ویدئو پروژکتور و نمایشگر پلاسما را می‌توان به عنوان صفحه نمایش دیجیتالی در محیطهای خصوصی و عمومی مثل فروشگاههای خرده فروشی ، هتلها ، رستورانها و شرکتها (مثل ساختمان بورس) به کار برد.

دیجیتال ساینج به چگونگی‌ استفاده از دانش و تکنولوژی دیجیتال به منظور فرستادن پیام و نمایش تصویر در مکانهای مختلف به صورت متناوب و برای بازدید عموم یا گروه خاصی‌ از مردم گفته می شود. همچنان که هر روز به محیط اطرافمان می‌‌نگریم ، بیش از روز قبل متوجه حضور دیجیتال ساینج در اطرافمان می‌شویم . پیامهای دیجیتالی ممکن است کاربرد‌های مختلفی‌ مانند آگاه کردن مشتری از محصولی خاص ، سرگرم کردن افراد یا هدایت آنها به منظور گرفتن بهترین تصمیم در خرید مورد نظرشان داشته باشد . تبلیغات دیجیتالی همچنین به منظور بالا بردن کیفیت خرید نیز موثر می باشند.

چرا دیجیتال ساینیج ؟

دیجیتال ساینج آنچه را که فروشندگان امروزه به دنبال آن هستند از جمله : جلب توجه مشتریان خاص و همچنین قابلیت حسابرسی دقیق و تخمین بازگشت سرمایه را برای آنها به سهولت فراهم کرده است . دیجیتال ساینج یک تلویزیون نیست ، بلکه رسانه‌ای جدید و منحصر به فرد است که قابلیتهای یک رسانه عمومی‌ را با ارزشمند‌ترین شیوه های بازاریابی ادغام کرده است. در مکانهایی که افراد مشغول دریافت سرویسی خاص یا جستجو برای یافتن یک محصول می باشند ، نمایشگرهای دیجیتال ساینج می توانند به عنوان گام اولیه و همچنین پیش از تصمیم گیری ، ارتباطات مستقیم و موثری را با مصرف کننده برقرار کنند.

 –     این سیستم، همچون تجارت آنلاین، با استفاده از وب برای دستیابی به اهداف عمومی خود از طریق پیام های جذاب و چند رسانه ای و با کمک صفحه نمایش ها و سیستم های تصویری، آگهی های تبلیغاتی و متن های  اطلاع رسانی را به نمایش می گذارد.

–     به پیام ها اجازه می دهد تا حرکت داشته باشند، نور ساتع کنند، قابلیت ها و توانایی های پنجره نمایش را بسط دهند و اطلاعات بیشتری را به تماشاگران بدهند و بالاخره با مشتریان، تعامل داشته باشند.

–         اهداف اطلاع رسانی را نیز به خوبی تامین می نماید.

–     می تواند به شبکه های نمایشی مستقر در خیابان های پرترافیک و نقاط فروش فرستاده شده و برای پیام رسانی، تبلیغات و سرگرمی استفاده گردد.

–      این نمایشگرها به طور مرکزی مدیریت می شوند و به گونه ای طراحی شده اند تا پیام های به جا و متناسب را به افراد و مخاطبین و در زمان به موقع منتقل نمایند.

      تشدید تاثیر پیام ها (از طریق کاربرد ویدئوهای تمام رنگی با حرکات کامل و نیز افزودن صدا)

     قابلیت به روز رسانی به آسانی (نمایش محتوای جدید و مرتبط با مخاطب)

     ارائه و نمایش پیام های هدف گذاری شده که قادر به تغییر پیام ها بر اساس ساعات شبانه روز، ایام هفته، موقعیت و مکان بینندگان مورد نظر و … می باشد

    هزینه و بهای اولیهء پایین تر و مداوم، در مقایسه با دیگر رسانه های تبلیغاتی

  غنی، مرتبط، جالب و جذاب

 – محتویات نمایش، در همان لحظهء تصمیم گیری، قابل ارائه و تحویل می باشد

 – تاثیر شگرفی در عادات خرید مشتریان دارد

–         ارتباط مستمر باعث افزایش فروش و مراجعه بیشتر برای دریافت خدمات خواهد شد.

دیجیتال ساینج به کدام صنعت تعلق دارد ؟

صنعت دیجیتال ساینج در نتیجه همگرایی های حاصله  بین تکنولوژی فناوری اطلاعات ، دستگاهای صفحه نمایش الکترونیکی‌ و صنعت رسانه‌ به وجود آمده است . از لحاظ تکنیکی‌ دیجیتال ساینج بخشی از مدیای خارج از خانه – فضای باز (outdoor-out of Home) به شمار می رود که توسط آمارهای مربوط به موارد ذکر شده فوق ردیابی می شود.

بازار مربوط به دیجیتال ساینج پس از ظهور در دهه ۹۰ میلادی به سرعت شروع به رشد و شکوفایی کرد. بر طبق مطالعات صورت گرفته در زمینه بازاریابی‌ و با توجه به تاثیر فوق‌العاده آن در زمینه ارتباطات که بیش از هر زمان دیگر چشمگیر می باشد ، گسترش این صنعت با سرعتی بیش از پیش در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

نیروی محرک رشد سریع صنعت دیجیتال ساینج یکی‌ از نیاز‌های لازم برای انجام ارتباطات بازاریابی و تجاری محسوب می شود. راندمان تاثیرات حاصل از دیجیتال ساینج در مقایسه با رسانه‌های سنتی بسیار بالاتر می باشد . عواملی از قبیل کاهش قیمت در نمایشگرها و سخت افزارها و استانداردهای در حال ظهور و اندازه گیریها ، به رشد میزان پذیرش صنعت دیجیتال ساینج به عنوان یکی‌ از بهترین و موثر‌ترین راههای تبلیغاتی منجر شده است .

  •  انواع محتویات قابل نمایش توسط دیجیتال ساینیج

 – نمایش آنلاین وب سایت مدرسه از روی اینترنت

– نمایش آخرین اخبار انتشار یافته در رسانه های الکترونیکی

– نمایش ساعت و تاریخ روز و اعلام وضعیت آب و هوا

– نمایش تصویر محصولات بوفه مدرسه و تبلیغات آنها

– نمایش فیلم های از قبل ضبط شده با انواع فرمت

– انواع فایل های فلش و پاور پوینت

– روز شمار، خبرخوان و …

مکان های مورد استفاده برای نمایش دیجیتال ساینیج :

– فرودگاهها، متروها، داخل کشتی ها، هواپیماها، قطارها، اتوبوس ها،تاکسی ها و …
–    ایستگاه های اتوبوس
–    پارک ها و مراکز سرگرمی
–    رستوران ها، اغذیه فروشی ها و فست فودها
–    مراکز گردشگری و توریستی
–    شهرداری ها
–    هتل ها
–    موزه ها
–    سینماها و تئاترها
–    نمایشگاه ها
–    بنگاه های املاک
–    خیابان ها و فضاهای بیرون
–    ورزشگاه ها، استادیوم ها، کلوپ ها و باشگاه های بدنسازی
–    بیمارستان ها، درمانگاه ها، مطب پزشکان و دندانپزشکان، داروخانه ها
–    دانشگاه ها ،  موسسات و مراکز آموزشی و مدارس
–    مراکز بزرگ خرید و فروشگاه ها و سوپر مارکت ها
–    کتابخانه ها
–    بانک ها و موسسات مالی و صرافی ها
–    زندان ها

شیوه راه اندازی دیجیتال ساینیج

 – استفاده از یک دستگاه کامپیوتر به عنوان سرور

– اتصال سیستم های نمایش دهنده مطالب به نمایشگرها

– تولید محتوای نمایشی و بروز رسانی نمایشگرها

– مدیریت مطالب و محتوای نمایشی دیجیتال ساینیج

این سیستم می تواند با مهیا کردن محتوای اطلاعاتی مرتبط با افراد،  برای ترویج و گسترش آگاهی های بهداشتی، آموزش نکات و توصیه های سلامت جسمانی و تناسب اندام، ارائه جداول زمانبندی تمرینات گروهی یا دوره ای، پخش فیلم و موسیقی ، نمایش اسلاید شو، نمایش اعلامیه ها و حتی تبلیغ مراکز دیگر برای افزایش آگاهی و تجربیات بیشتر اعضا ایجاد تسهیلات نموده و کمک شایانی بنماید.

همچنین آموزش شیوه های صحیح زندگی و تغذیهء درست و حفظ تناسب اندام طی دوره های تمرینی از دیگر منافع کاربرد این سیستم ها می باشد.

ارائه و تبلیغ محصولات خورده فروشی که در کلوپ عرضه می شود ازجمله پوشاک ویژهء تناسب اندام، نوشیدنی های مختلف یا انرژی زا، برنامه ها و خدمات جدید، موضوعات ویژهء اعضا را به صورت برجسته و قابل توجه به مراجعین نمایش می دهد.

به علاوه می تواند از این طریق، تبلیغات فروشندگان اصلی کالاهای عرضه شده در آن مرکز را با کسب یارانه های تبلیغاتی از ایشان ، به نمایش گذاشته و باعث جذب درآمد بیشتر برای خود شوند.

ویدئو مپینگ چیست ؟

 

ویدئو-مپینگ

ویدئو مپینگ چیست ؟

ویدئو مپینگ یا پروجکشن مپینگ ترکیبی از نور و تصویر همراه با صدا و موسیقی است که به واسطه آن می توان احجام و سطوح نا متعارف را به سطوح نمایشی ویدئویی تبدیل کرد و با ارائه تصاویر و طرحهای سه بعدی بر روی سطوح هماهنگ با موسیقی مناسب تصاویر نمایشی متفاوتی عرضه کرد .

این سطوح می توانند سطوح پیچیده ی صنعتی ، دکورهای نمایشی و یا نمای ساختمانها باشند. در این تکنیک تصاویر دو یا سه بعدی مجازی توسط نرم افزارها و سخت افزارهایی بر روی این سطوح بصورت واقعی نقش می بندد و نرم افزار با کنترل پروژکتور می تواند تصاویر را با دقت بالا با سطوح حجم هماهنگ و پخش نماید . این تکنیک توسط هنرمندان جهت ایجاد عمق و توهمات نوری/حرکتی جهت جذب مخاطب ویا معرفی برند خاص و یا محصولات آن استفاده می شود.

ویژگی این تکنیک این است که به طور خاص برای یک سطح ساختمانی مشخص طراحی و برنامه ریزی می شود و تصاویر سه بعدی با طرح داستانی مشخصی ساخته می شوند و هماهنگ با نور و صدا و موسیقی در مدت زمانی کوتاه و مختصر به تولید یک اثر هنری منجر می گردد .

تاثیر حسی آن نیز بدین جهت بیشتر است که با این تکنیک از نظر صوتی و تصویری فضایی متفاوت برای مخاطب ایجاد می شود و از همین رو در نمونه های خارجی آن که تاکنون در آلمان و انگلستان اجرا شده است بیشتر تاکید بر موسیقی است و تجربه این تکنیک برای موضوعات ارزشی همچون انقلاب اسلامی و شهدای ترور اهمیت دارد و می تواند آغازی برای کارهای جدی تر باشد .