سیستم حضور غیاب اتوماتیک مدارس

سیستم حضور و غیاب کاملاً اتوماتیک مدارس (هوشمندسازی نرم افزاری مدارس)

دغدغه ورود و خروج و غیبت دانش آموزان چه برای والدین و چه برای مربیان مدارس همیشه وجود داشته و دارد. چه راه حلی برای آسودگی خاطر اولیاء و سهولت کار معاونین مدارس جهت حضور و غیاب بچه ها و اطلاع رسانی به پدر و مادرها وجود دارد؟

آیا در عصر حاضر می توان شیوه ای کاملاً اتوماتیک جهت بررسی حضور و غیاب دانش آموزان بدون نظارت معاونین مدرسه ارائه داد؟

بله. گروه طلای نرم با سابقه 10 ساله مفتخر است اولین و تنها سیستم حضور و غیاب هوشمند و کاملاً اتوماتیک مدارس توانا سازگار با اینترانت را معرفی نماید.

این سیستم گزارش کاملی از حضور و غیاب دانش آموزان را بصورت خودکار و اتوماتیک  به مدرسه و هم به والدین دانش آموزان ارائه می دهد.

برای انجام این کار در سیستم مدیریت مدرسه توانا برای هر دانش آموز کارت هوشمندی صادر خواهد شد که به کمک آن با ورود به مدرسه و یا خروج از مدرسه ساعت حضور و غیاب وی اتوماتیک ثبت خواهد گردید که قابل گزارش گیری و چاپ می باشد. همچنین با نگاه داشتن کارت مقابل دستگاه در بازه زمانی مورد نظر، SMS ورود ، خروج و تأخیر دانش آموز در همان لحظه برای والدین  ارسال می گردد و در صورت غیبت و نزدن کارت نیز SMS غیبت به طور کاملاً اتوماتیک برای موبایل والدین فرستاده خواهد شد.

 

جهت راحتی کارت زنی دانش آموزان در مدارس وب کیوسکی طراحی گردیده است که دارای دستگاه حضور و غیاب و LCD می باشد که آن را در مسیر ورودی مدرسه می توان قرار داد.

همچنین می توان وب کیوسک را به LCD موجود در سالن مدرسه متصل نمود تا تصاویر و اسامی دانش آموزان به ترتیب کارت زنی ها نمایش داده شود. هدف از ساخت وب کیوسک جلوگیری از ازدحام دانش آموزان جهت کارت زنی و افزایش سرعت  آن می باشد. همچنین زیبایی کار در هنگام مشاهده اسامی و تصاویر دانش آموزان به هنگام کارت زنی و رویت سخنان روز بزرگان از طریق LCD می باشد که باعث ایجاد اشتیاق و انگیزه در دانش آموزان می گردد.

راه اندازی سیستم کارت زنی بدین گونه علاوه بر ایجاد انگیزه و افزایش جذابیت پروژه برای دانش آموزان ,  والدین نگران آنان را با اطلاع رسانی موفق رضایتمند و آسوده خاطر می نماید.

همچنین پانلی در اختیار مدارس قرار داده می شود که از طریق آن می توانند روزانه به تمامی اطلاعات SMS ارسال شده دستیابی داشته و شارژ آنلاین خود را از طریق آن انجام دهند. حتی گزارش SMS های ارسالی (زمان ارسال و متن پیامک ها) از طریق خود سیستم هوشمند توانا نیز قابل مشاهده و پرینت می باشد. از این جهت با کمک این پانل معاونین می توانند از دریافت sms توسط والدین دانش اموزان اطمینان حاصل نمایند. همچنین در صورت لزوم می توانند از سیستم توانا گزارشاتی از زمان های کارت زنی بچه ها دریافت نمایند.

لازم به ذکر است سیستم هوشمند مدیریت مدارس توانا با اینترانت مدرسه سازگار است و نیاز اجباری به استفاده از اینترنت نمی باشد. بنابراین توانا از طریق اینترانت نیز می تواند sms های ورود و خروج دانش آموزان را در همان لحظه و بدون تأخیر برای والدین ارسال نماید.

در مورد sms غیبت لازم به ذکر است که با مشخص کردن بازه زمانی مورد نظرتان در نرم افزار توانا برای غیبت دانش آموزان  نرم افزار نیز بطور خودکار برای والدین آن دانش آموز sms غیبت را در صورت نزدن کارت تا آن ساعت ارسال خواهد نمود.


آیا سیستم هوشمند توانا دارای حضور و غیاب اثر انگشتی با قابلیت ارسال خودکار sms نیز می باشد؟ بله. اما نکته قابل توجه این است که اثر انگشت فقط برای افراد بالغ بالای 14 قابل استفاده می باشد ، به این دلیل که در سنین پایین تر بچه ها اصلاً دارای اثر انگشت نمی باشند . ولی مزیتی که کارت های هوشمند دانش اموزی دارد

  1. سرعت بالای کارت خوانی آن می باشد که در مدت زمان 2 دقیقه  قادر به خواندن 400 کارت هوشمند می باشد و
  2.  دلیل دوم وجود وجه تبلیغی برای مدارس در این کارت ها و جذب دانش آموزان است. با توجه به فیدبک دریافت شده از مدارس کار شده توسط گروه طلای نرم وجود این کارت ها رغبت و انگیزه حضور در مدرسه را در دانش آموزان آمادگی و ابتدایی بسیار افزایش داده که همین امر باعث ثبات دانش اموزان در آن مدرسه تا مقاطع بالاتر تحصیلی خواهد شد. اثر انگشت به دلیل زمانبری تشخیص در مقایسه با کارت خوان از سرعت به نسبت کمتری برخوردار است به همین دلیل توصیه می گردد در مدارسی با تعداد بالای دانش آموزان برای افزایش سرعت حضئر و غیاب از سیستم کارت زنی استفاده گردد.

 

تفاوت نرم افزار مدیریت هوشمند مدرسه توانا با سایر نرم افزارهای حضور و غیاب مشابه چیست؟

تفاوت اصلی در کاملاً اتوماتیک بودن و ارسال اتوماتیک sms بدون تأخیر به والدین می باشد. برعکس بسیاری از دستگاه های حضور و غیاب که کارت کشیدن در سطح انبوه منجر به هنگ کردن دستگاه می گردد دستگاه مورد استفاده در سیستم توانا به دلیل بهره بردن از موتور ارسال sms نرم افزاری از این امر کاملاً مستثنی می باشد. اصولاً این دستگاه ها قادر به تشخیص افراد غائب نیستند و نیاز به اپراتور برای بررسی کسانی که کارت زدند و آنهایی که کارت نکشیده اند دارند که این امر آنها را از کامل اتوماتیک بودن خارج می سازد. همچنین سایر سیستم حضور و غیاب تحت وب موجود نیز حضور و غیاب را توسط معلمان مدرسه به صورت دستی انجام می دهند و سپس sms ارسال می گردد و یا فایل حضور و غیاب دانش آموزان پس از تمامی کارتزنی ها و آپلود در سایت به والدین ارسال می گردد. با این تعاریف هیچ شرکتی موفق به طراحی چنین سیستمی نگردیده است که با نگاه داشتن هر کارت در مقابل دستگاه در همان لحظه sms حضور و غیاب و خروج و تأخیر دانش آموزان را اتوماتیک وار به والدین آنها ارسال نماید.