وایت برد هوشمند

 

تجهیزات کمک آموزشی مدرنی که در این صفحه به کاربران محترم معرفی می گردد (برد هوشمند، ویدئو پروژکتور هوشمند و کیت هوشمند ساز) از کاربردی ترین لوازم مورد استفاده در محیط های آموزشی، کنفرانسها و طرح هوشمند سازی مدارس محسوب می شوند. توضیح اینکه برای کار با بردهای هوشمند یک دستگاه ویدئو پروژکتور مورد نیاز می باشد.

برد هوشمند (Interactive Board)

امروزه استفاده از وایت برد هوشمند که با عناوین دیگری نظیر برد الکترونیکی ،اسمارت برد، برد هوشمند نیز شناخته می شود، در بسیاری از مراکز آموزشی و دانشگاهی و نیز اتاقهای جلسات و کنفرانس و مصارفی نظیر هوشمند سازی مدارس / مدرسه هوشمند رایج گردیده است. وایت برد هوشمند با قرار گرفتن در کنار تجهیزاتی نظیر ویدئو پروژکتور و ویژوالایزر میتواند سیستم کمک آموزشی بسیار کار آمدی را در اختیار کاربر قرار دهد.
برد هوشمند علاوه بر بخش سخت افزاری که از یک سطح الکترونیکی (مجموعه ای از سنسور های لمسی) تشکیل شده است دارای یک هسته ی نرم افزاری اصلی نیز می باشد که اغلب قابلیت ها و ویژگیهای منحصر به فرد برد را پشتیبانی می کند. نرم افزار وایت برد هوشمند ضمن رعایت اصول سهولت کاربری، محیطی مناسب جهت تدریس، سمینار و حتی جلسات عملیاتی را فراهم می نماید. وایت برد هوشمند در دو نوع حساس به تماس دست و حساس به قلم قابل ارائه می باشد.

برد هوشمند ای برد C82

این وایت برد هوشمند محصول کشور چین بوده و از جمله تجهیزات
کمک آموزشی است که عـلاوه بـرویژگی های نرم افزاری پر کاربرد، در رده بردهای هوشـمند اقتصــــادی  محسوب می گردد.

مشخصات فنی برد هوشمند ای برد

برد هوشمند ای برد (Eboard 82C) یکی از محصولات کمک آموزشی مدرن و البته اقتصادی است که مورد توجه بسیاری از مراکز آموزشی و به ویژه مدارس (جهت پروژه های هوشمند سازی مدارس) قرار گرفته است. این برد در سایز 82 اینچ ارائه شده و امکان نصب به دیوار را دارد. وایت برد هوشمند ای برد متشکل از یک مجموعه ی سخت افزاری (سطح برد هوشمند) و یک بسته نرم افزاری کمک آموزشی پیشرفته می باشد.
پس از اتصال ای برد به کامپیوتر و انعکاس تصویر کامپیوتر بر روی برد، سطح برد هوشمند شده و کاربر می تواند با استفاده از قلمهای مغناطیسی مخصوص، عملیات مختلف آموزشی و کامپیوتری را بر روی برد هوشمند انجام دهد. عملیاتی نظیر کلیک ماوس، نوشتن و ترسیم انواع خطوط و اشکال.



مشخصات فنی:

- تکنولوژی: لمسی IR
- امکان تماس: با  قلم
- جنس صفحه: روکش نانو یا سرامیک
- ابعاد: 82 اینچ (قطر)
- تعداد کاربر همزمان: 10 کاربر
- جنس فریم: آلومینیوم
- نسبت سرعت نوشتن (زمان تأخیر): 8 میلی ثانیه
- رزولوشن: 32768*32769
- وزن برد هوشمند: 19 کیلوگرم
- امکانات: جاقلمی هوشمند
- کابل USB: شش متر
- لوازم جانبی: 4 قلم هوشمند و 1 قلم آنتی
- مدت گارانتی: 1 سال گارانتی و 3 سال خدمات

برد هوشمند تی برد TBoard 

وایت برد هوشمند تی برد، محصول کشور ترکیه بوده و با استــفاده از برکت نصب تعبیـه شده بر روی آن امکان نصـب به دیوار رابرای کــاربران فراهم می نماید. این وایت برد هوشمند اصطلاحا Touch بوده و کـاربر با تماس دست می تواند بر روی برد اعمال مورد نظر را انجام دهد. 

مشخصات فنی برد هوشمند تی برد

این برد هوشمند به دلیل قیمت اقتصادی، بسیار مورد استقبال  مراکز آموزشی و مدارس (جهت اجرای طرح هوشمند سازی) قرار گرفته است. TBoard در ابعاد 78 و 82 اینچ به همراه برکت نصب روی دیوار ارائه می گردد.
وایت برد هوشمند تی برد نیز مانند سایر بردهای رایج، تلفیقی از سخت افزار و نرم افزار آموزشی است. سطح این برد هوشمند حساس به تماس دست بوده و کاربران می توانند با فشار دست و یا قلمهای مخصوص برد، عمل کلیک، نوشتن متن، رسم خطوط و اشکال و ... را بر روی سطح وایتبرد انجام داذ.
استفاده و کاربری نرم افزار تی برد بسیار ساده بوده و تمام کسانی که با کامپیوتر آشنایی دارند می توانند به سهولت از این برد هوشمند استفاده نموده و مطالب مورد نظر خود را در کامپیوتر متصل به آن ذخیره نمایند.
مدت زمان پاسخگویی دستگاه به تماس دست زمانی معادل 8 میلی ثانیه بوده سطح خاص برد به گونه ای طراحی شده که هم در کیفیت تصویر ویدئو پروژکتور (که بر روی آن منعکس می شود) تاثیر مثبت داشته و هم در مقابل ضربه از مقاومت بالاتری برخوردارند.

مشخصات فنی:
- تکنولوژی: مادون قرمز
- امکان تماس: با دست و قلم
- ناحیه فعال: 1145*1475 میلیمتر ("78) و 1200*1680 میلیمتر ("82)
- زمان پاسخ دهی به تماس: 25 میلی ثانیه برای اولین تماس و 8 میلی ثانیه برای تماس بعدی
- پورت ارتباطی: USB
- وزن: 78 اینچ = 27 کیلوگرم   و   82 اینچ = 32 کیلوگرم
- متعلقات: سه عدد قلم مغناطیسی و برکت نصب به دیوار
- سیستم عامل: سازگار با ویندوزهای XP و 2000 و Vista و 7



برد هوشمند پاناسونیک (پانابرد) PanaBoard


کمپانی پاناسونیک نیز که از دیر باز در عرصه تولید کپی برد فعال بــوده برد هوشمند بسیار با کیفت خود را تحـت عنوان پــانــابرد به بازارهـــای جهانی عرضـه نموده است. ضخامت بسیار کم بر و امکان کـار همـزمان با قلم و دست از ویژگیهای این وایت برد هوشمند است.

مشخصات فنی برد هوشمند پانا برد


کمپانی پاناسونیک نیز با سابقه تولید کپی برد، برد هوشمند با کیفیت و مطرح خود را تحت عنوان و نام تجاری پانابرد به بازار عرضه نموده است. پانا برد در دو مدل (دو سایز) تولید و ارائه می شود. سایز 77 اینچ و سایز 86 اینچ. ضخامت کم و امکان کار بر روی سطح برد با دست و قلم از ویژگیهای این برد هوشمند می باشد.
وایت برد هوشمند پانا برد نیز همچون سایر بردها به کامپیوتر متصل شده و نیاز به انعکاس تصویر از طریق دیتا پروژکتور دارد. این برد از طریق کابل یو اس بی با کامپیوتر یا نوت بوک مرتبط شده و پس از آن کاربر می تواند عملیات کامپیوتری و آموزشی خود را بر روی برد با تماس دست یا قلم انجام دهد.
مشخصات فنی:

- تکنولوژی: مادون قرمز
- امکان تماس: با  دست و قلم
- ابعاد 77 اینچ (قطر) UB-T580
- ابعاد: 85 اینچ (قطر) UB-T580W
- ضخامت برد: کمتر از 80 میلیمتر
- پورت ارتباطی: USB
- متعلقات: یک قلم الکترونیکی مخصوص و دو جا قلمی و کابل رابط
- سیستم عامل: سازگار با ویندوزهای XP  و Vista و 7
- پانابرد از ویندوز سون Starter,Home Basic و ویندوز XP 64bit پشتیبانی نمی کند.

ویژگیها و امکانات وایت برد هوشمند پانابرد:

- حساس به تماس دست و قلم
- امکان ذخیره سازی مطالب نوشته شده
- دارای نوار ابزار نرم افزاری بسیار کامل
- امکان اسلاید شو از نوار ابزار
- امکان تعریف صفحات کاری نامحدود
- امکان فیلم برداری و ذخیره سازی کلیه مراحل تدریس
- ضخامت بسیار کم برد






برد هوشمند اف تی برد FT Board

این برد هوشمند با ویژگیهایی نظیر، امکان ارتباط وایرلس، امکان کـار توسط دو کاربر، و حسـاسیت به تماس دست، یکی از وایت بردهای هوشمند یست که مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته اسـت.
اف تی برد در سایز 78 اینچ و با قابلیت نصب به دیوار ارائه می گردد.

مشخصات فنی برد هوشمند اف تی برد

برد هوشمند اف تی برد FT Board  نیز یکی از وایت بردهای هوشمند قدرتمند محصول کمپانی رویال است. یکی از مهمترین ویژگیهای آن امکان استفاده دو کاربر به طور همزمان بر روی سطح برد و امکانارتباط وایرلس با کامپیوتر می باشد و همین امر برد هوشمند اف تی برد را جهت استفاده در کلاسهای هوشمند و طرح هوشمند سازی مدارس متمایز نموده است. در این حالت دو کاربر (دو دانش آموز) می توانند با انگشت دست یا قلمهای مخصوص به صورت همزمان اعمالی نظیر کلیک، ترسیم اشکال و نوشتن را انجام دهند.

برد هوشمند اف تی برد از پورت USB جهت اتصال به کامپیوتر استفاده می کند و مجهز به ویژگی Plug & Play می باشد. علاوه بر کلاسهای هوشمند،در اتاقهای جلسات، کنفرانس و سمینار نیز از این وایت برد هوشمند می توان بهره برد.
نرم افزار قوی و کاربردی برد هوشمند FT Board یک فضای کاربری ساده را برای مصرف کنندگان فراهم نموده است. امکان کلیک با تماس دست، نگارش، ترسیم خطوط و اشکال و جداول، جابجایی اشکال و ذخیره سازی این ترسیمات و تغییرات از ویژگیهای نرم افزار این وایت برد هوشمند می باشد.


مشخصات فنی:

- امکان نگارش همزمان دو کاربر
- تکنولوژی : مادون قرمز
- ماژول وایرلس (بی سیم)
- Plug & Play
- ناحیه فعال : 77 اینچ (1178*1586 میلیمتر)
- دارای سطح با بازتاب نور کم (برای استفاده مطلوب با ویدئو پروژکتور)
- زمان پاسخ دهی به تماس: 6 الی 12 میلی ثانیه
- پورت ارتباطی: USB
- وزن: 25 کیلوگرم
- متعلقات:  برکت نصب به دیوار
- سیستم عامل: سازگار با ویندوزهای XP و Vista و 7 و Linux و MAC
برد هوشمند میوا Meva


وایت برد هوشمند میوا Meva نیز یکی از بردهای کمک آموزشی است که در زمینه هوشمند سازی مدارس مورد استقبال قـرار گرفتـه اسـت.
از ویژگیهای این برد، نرم افزار فارسی، حساسیت سطح برد به تماس دست و نیز امکان عملیات نوشتاری همزمان دو کاربر می باشد.

مشخصات فنی برد هوشمند میوا


این وایت برد هوشمند نیز مانند سایر بردها امکانات و ظرفیتهای ویژه کمک آموزشی برای کلاس های هوشمند و اتاقهای کنفرانس و جلسات فراهم می کند. از ویژگیهای برد هوشمند میوا، نرم آفزار فارسی و امکان استفاده همزمان چهار کاربر می باشد.
نصب درایور این وایت برد هوشمند بسیار ساده بوده و پس از انعکاس تصویر ویدئو پروژکتور بر روی آن و اتصال به کامپیوتر از طریق کابل USB، برد به تماس دست حساس می شود. برد میوا در سایز 77 اینچ ارائه می گردد.

مشخصات فنی:

- تکنولوژی: مادون قرمز
- جنس سطح برد: سرامیکی
- امکان تماس: با  دست
- ابعاد 77 اینچ (قطر)
- میزان دقت لمس: -/+ 1 میلیمتر
- زمان پاسخ دهی: 6 الی 12 ثانیه
- پورت ارتباطی: USB
- سیستم عامل: سازگار با ویندوزهای XP  و Vista و 7
- پانابرد از ویندوز سون Starter,Home Basic و ویندوز XP 64bit پشتیبانی نمی کند.

ویژگیها و امکانات وایت برد هوشمند ای برد:

- حساس به تماس دست
- امکان استفاده همزمان 4 کاربر
- امکان ذخیره سازی مطالب نوشته شده
- دارای نوار ابزار نرم افزاری
- مجهز به نرم افزار فارسی
- امکان تعریف صفحات کاری نامحدود
- امکان فیلم برداری و ذخیره سازی کلیه مراحل تدریس



برد هوشمند کلاسوس Clasus


وایت برد هوشمند محصول کشور پرتغال بوده و از جـــمله بردهای باکیفیتی ست که قابلیـت نصب بر روی دیوار و پایه ایستـــــاده را دارد. سطـح برد کلاسوس به قلم حـساس بوده و مجهز به بـرکتی اســت که می توان از طریق آن ویدئــو پروژکتور های با لــنز وایــد را بـــر روی خود برد هوشمند سوار کرد.

مشخصات فنی برد هوشمند کلاسوس


همانطور که گفته شد وایت برد هوشمند ، سیستم کمک آموزشی نوینی ست که پس از اتصال به کامپیوتر و انعکاس تصویر همان کامپیوتر بر روی برد هوشمند ، امکانات جالب توجه و ویژه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد .  در این حالت کاربر می تواند در کنار وایت برد هوشمند قرار گیرد و با استفاده از قلم الکترونیکی ، عملیات رایج در ویندوز را روی سطح برد اجرا نماید .

وایت برد هوشمند کلاسوس یکی از کارا ترین بردهای هوشمند است که سطح 78 اینچی آن به تماس قلم حساس بوده و کاربر می تواند از طریق نرم افزار بسیار حرفـه ای آن (A-migo) به امکانات کمک آموزشی فوق العاده ای دسترسی پیدا کند .
برد کلاسوس به دو صورت ارائه می شود :

1- پکیج کامل وایت برد هوشمند به انضمام ویدئو پروژکتور با لنز واید ،پایه ، بازوی نصب دیتا پروژکتور ، قلم های الکترونیکی و کابل رابط USB\Serial

2-برد هوشمند و پایه ایستاده ، قلم های الکترونیکی و کابل رابط USB\Serial


  مشخصات فنی :

   مدل : 9000B
   ابعاد برد : 1755*1225 میلیمتر (85 اینچ)
   ناحیه فعال برد : 78 اینچ
   جنس ساختار فیزیکی : آلومینیوم
   سطح برد : پلیمر ضد درخشش و   مقاوم  در   برابر ضربه و بریدگی
   سازگار با : ویندوز 2000 ، XP ، لینوکس
   کابل رابط : USB/Serial
   وزن : 18 کیلوگرم
   دمای کار : 20- تا 55+ درجه سانتیگراد
   فناوری کار : ویژگی القاییالکترومغناطیسی بیسیم


ویژگیهای نرم افزاری وایت برد هوشمند کلاسوس

1- امکان انجام همه عملیات ویندوز با استفاده از قلم مخصوص به جای ماوس ( حساس به تماس قلم)
2- مجهز به برنامه کمک آموزشی A-migo با قابلیت تعریف N صفحه مجازی (بدون نیاز به پاک کردن صفحات )
3- دسترسی به کیبرد مجازی بر روی سطح برد و امکان تایپ توسط قلم در محیطهای ویراستاری نظیر Word
4- مجهز به OCR انگلیسی با امکان تبدیل دست نوشته های لاتین به فونتهای رایج در ویندوز
5- امکان ذخیره سازی صفحات کاری به فرمتهای PDF، PPS ، و فرمت مختص نرم افزار A-migo
6- دارای گالری تصاویر در شاخه های مختلف علوم نظیر ریاضیات ، جغرافی ، فیزیک و غیره و امکان تعریف گالری جدید به فراخور موضوع مورد نیاز کاربر
7- مجهز به گزینه REPLY که امکان پخش مجدد عملیات انجام شده بر روی برد هوشمند را در اختیار کاربران می گذارد
8- قابلیت تعریف رنگ و پهنای قلم به دلخواه کاربر
9 - ...
کاربردهای وایت برد هوشمند (Clasus) :


          کلاسهای پیشرفته دانشگاهی
          سایتهای آموزش کامپیوتر و آموزشگاهها
          مصارف نمایشگاهی
          اتاق مدیران و سالنهای کنفرانس و جلسات
          هوشمند سازی مدارس / مدرسه هوشمند / کلاس هوشمند
          مراکز نظامی ، انتظامی و اتاقهای عملیات




برد هوشمند اسمارت Smart Board

اسمارت برد محصول کمپانی اسمارت کانادا یکی از اولین تولیـدات در زمینه برد هوشمند است. این برد مجهز به چهار قلم مجازی بــوده و
دارای سطح هوشمندیست که به تماس دست حساس مــی باشد.
از ویژگیهای آن می توان به امکان نصـب به دیوار و یا روی پایه زمینــی و نیز نرم افزار کاربردی بسیار قدرتمند آن اشاره نمود.

مشخصات فنی برد هوشمند اسمارت

Smart Board یا وایت برد هوشمند ابزاری کمک آموزشی است که با قرار گرفتن در کنار یک دستگاه ویدئو پروژکتور ، امکانات آموزشی منحصر به فردی در اختیار کاربر قرار می دهد . این سیستم پیشرفته با قابلیتهای ویژه نرم افزار خود به همراه خاصیت سخت افزاری حساسیت به تماس دست ، موجبات افزایش چشمگیر سطح کیفی آموزش و سمینارها را فراهم نموده است .

زمانیکه تصویر  کامپیوتر به واسطه یک دستگاه ویدئو پروژکتور بر روی این برد منعکس می شود ، کاربر می تواند در کنار وایت برد و بدون نیاز به حضور در کنار کامپیوتر ، جلسه خود را برگزار نموده و از امکانات برد استفاده مطلوب نماید . (کلیه عملیات نرم افزاری مربوط به کامپیوتر از روی برد با تماس دست قابل اجراست .)

قابلیتها و امکانات Smart Board :

حساس به تماس دست (انجام کلیه عملیات در ویندوز و سایر نرم افزارها با تماس دست)
امکان ایجاد صفحات کاری نامحدود و عدم نیاز به پاک کردن صفحه پر شده
مجهز به چهار قلم مجازی (با قابلیت تعریف رنگ) جهت اضافه نمودن توضیحات به تصاویر و فایلها
امکان تایپ با کیبورد مجازی روی سطح برد
دارای نرم افزار OCR و قابلیت تبدیل دست نوشته های لاتین به فونت های ویندوز
امکان ذخیره فایلهای ایجاد شده به فرمتهای JPEG ، PDF ، HTML و POWER POINT
قابلیت ساخت فیلم ویدئویی از کلیه مراحل کاری استاد بر روی برد با فرمت AVI
مجهز به گالری تصاویر و فایلهای فلش جهت استفاده در آموزش و جلسات مختلف با قابلیت افزایش توسط کاربر
مشخصات عمومی :

  مارک : Smart Board محصول کمپانی Smart technologies کانادا
  مدل : SB-680
  ابعاد : 125*165 سانتی متر (77 اینچ)
  لوازم جانبی : برکت نصب به دیوار ، قلمها و پاک کن مجازی ، CD راه انداز ، کابل رابط کامپیوتر
  امکان استفاده از پایه ایستاده (انتخابی)
  ارتباط با کامپیوتر از طریق کابل USB

 کاربردهای وایت برد هوشمند (Smart Board) :

کلاسهای پیشرفته دانشگاهی
 سایتهای آموزش کامپیوتر و آموزشگاهها
 مصارف نمایشگاهی
 اتاق مدیران و سالنهای کنفرانس و جلسات
 هوشمند سازی مدارس / مدرسه هوشمند / کلاس هوشمند
 مراکز نظامی ، انتظامی و اتاقهای عملیات